FAQ & Villkor
Allmänt
Tillämplighet
Pris och Betalning
SVERIGE: Samtliga priser hos AquaDense.se är angivna i svenska kronor och är inklusive moms. På beställningar tillkommer det en fraktkostnad enligt villkoren nedan och den visas alltid i samband med betalning. Vi reserverar oss för felaktigt införda uppgifter om priser i butiken.
För privatpersoner gäller följande:
I samarbete med KLARNA erbjuder vi betalning med KLARNA Checkout. KLARNA samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan Swish, direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.
Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
På KLARNA.se kan du se och betala alla dina fakturor från KLARNA. Fullständiga villkor för KLARNA hittar du här.
Vid orderläggning skickas en mottagningsbekräftelse via e-post. Bekräftelsen innehåller information om innehållet i beställningen.
För FÖRETAG gäller följande:
I samarbete med KLARNA erbjuder vi betalning med KLARNA. KLARNA samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själva vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.
Faktura eller delbetalning innebär att du får levererat varorna innan du betalar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura som skickas till företaget. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
Fullständiga villkor för KLARNA hittar du här.
Leverans
Outlösta paket
Du debiteras fullt för frakt samt de varor som återvänt till oss och inte går att sälja på nytt. Det belopp som sedan återstår krediteras.
Transportskador
DHL: För att kunna hantera en transportreklamation så är det viktigt att meddela detta till ombudet eller chauffören omedelbart. För ombud gäller: reklamera det till utlämnande DHL SERVICE POINT genom att kvittera skadans omfattning. Skadan skall bestyrkas av Service Points personal och därefter ska en skadeanmälan göras.
Har du fått leverans med bil gäller: Ta bilder på produkt och emballage; helhetsbild på produkt, detaljbild på skada, helhetsbild på ytteremballage, detaljbild på inneremballage. Enligt DHL:s regler gäller ” … att ansvaret för godset övergår till mottagaren efter slutförd leverans och att åtgärder för att undvika att skadan förvärras behöver vidtas. Ha i åtanke att varken gods eller emballage får kasseras, vidaretransporteras eller hanteras utan vår bekräftelse.” Vi hjälper dig dock med detta. Kontakta oss via e-post info@aquadense.se och ange ordernummer och skadans omfattning så upprättar vi skadeanmälan.
Upptäcks transportskada vid senare tillfälle måste skadeanmälan upprättas senast 7 dagar efter att godset kvitterats.
Bring: Meddela chauffören att godset är skadat. Ta bilder på produkt och emballage; helhetsbild på produkt, detaljbild på skada, helhetsbild på ytteremballage, detaljbild på inneremballage. Spara ytter- och inneremballage. Kontakta oss via e-post info@aquadense.se och ange ordernummer och skadans omfattning så upprättar vi skadeanmälan.
Fraktkostnad
Fraktkostnad efter vikt – Privatperson
Fraktkostnad efter vikt – Företag
Reklamation
Trots våra egna och våra leverantörers höga kvalitetskrav kan enstaka varor vara behäftade med fel. Spara alltid kvittot du får på mejl som bevis för att du har köpt varan hos oss.
Om en vara är felaktig (ang. transportskada, se särskild info under Leverans) skall du reklamera den till AquaDense.se inom skälig tid samt returnera varan enligt de instruktioner du får av oss när vi mottagit reklamationen. Du bör undersöka alla varor noggrant vid mottagandet för att förvissa dig om att de är felfria.
Reklamation inleds med att ni skickar e-post till info@aquadense.se.
Uppge ordernummer, vilken vara du vill reklamera, samt orsak till reklamationen. Vi kan komma att begära bilder på varan/felet i fråga. Ni behöver inte skicka tillbaka produkten.
Information om ångerrätt
För att du skall kunna nyttja din ångerrätt måste du returnera varan i oskadat och säljbart skick i originalförpackning inom dessa 14 dagar.
Vid nyttjande av ångerrätten är det du som står för returkostnaden.
Tänk på att du är ansvarig för eventuell värdeminskning som uppstår om produkten blir skadad under transport tillbaka till oss pga. till exempel bristfällig emballering.
Bifoga packsedeln med den returnerade produkten så att vi kan identifiera Er för återbetalning.
AquaDense.se
Paranötsgränd 16
175 49 JÄRFÄLLA
Vi återbetalar dig så fort vi mottagit och hanterat returen.
Tvistlösning
Här finns en länk: Tvistlösning
Vidare skall vi även informera om att man kan anmäla sitt ärende till ARN, samt deras adress: Allmänna reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm och webbplats: ARN
Personuppgifter
Övrigt
Telefon: 070-593 67 20.