Senast uppdaterad: 2024-10-30

Allmänt

Verksamheten AquaDense.se bedrivs av FLEXUS Förvaltnings AB, org.nr. 556754-1627, Paranötsgränd 16, 17549 JÄRFÄLLA, Sverige.

Tillämplighet

AquaDense.se allmänna försäljningsvillkor gäller från och med ovan angivna datum och ersätter alla tidigare publicerade försäljningsvillkor. Vid försäljning till privatpersoner gäller även tvingande bestämmelser i Konsumentköplagen (1990:932), Distans- och Hemförsäljningslagen (2005:59) och E-handelslagen (2002:562). Försäljning sker endast till beställare som är myndig eller har målsmans godkännande.

Pris och Betalning

SVERIGE: Samtliga priser hos AquaDense.se är angivna i svenska kronor och är inklusive moms. På beställningar tillkommer det en fraktkostnad enligt villkoren nedan och den visas alltid i samband med betalning. Vi reserverar oss för felaktigt införda uppgifter om priser i butiken.

Vi använder oss av KLARNA för säkra betalningar över nätet och de erbjuder faktura, delbetalning, kortbetalning, bankbetalning mm. Både privatpersoner och företag kan betala via KLARNA.

För privatpersoner gäller följande:

I samarbete med KLARNA erbjuder vi betalning med KLARNA Checkout. KLARNA samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan Swish, direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.

Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

På KLARNA.se kan du se och betala alla dina fakturor från KLARNA.

För att se fullständiga villkor för KLARNA Checkout se länkarna nedan:

Allmänna villkor för faktura och kontokredit

Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

Vid orderläggning skickas en mottagningsbekräftelse via e-post. Bekräftelsen innehåller information om innehållet i beställningen.

För FÖRETAG gäller följande:

I samarbete med KLARNA erbjuder vi betalning med KLARNA. KLARNA samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själva vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.

Faktura eller delbetalning innebär att du får levererat varorna innan du betalar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura som skickas till företaget. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

Fullständiga villkor för KLARNA hittar du här:

Allmänna villkor för faktura B2B

Leverans

Order på produkter som finns i lager och som mottagits före klockan 12.00 expedieras som regel samma dag.

Leveranstid varierar beroende på postnummerområde men sker normalt inom 1-3 vardagar från påbörjad leverans inom Sverige, från JÄRFÄLLA (Stockholm).

Till privatpersoner inom Sverige använder vi oss av DHL Service Point vilket innebär att du själv hämtar ut ditt paket på något av DHLs utlämningsställen, oftast det som ligger närmast den av dig angivna adressen. DHL har rätt att byta utlämningsställe, t. ex. vid hög belastning hos ombudet.

Ditt paket aviseras direkt till det mobilnummer du angivit vid registrering av ordern. Kontrollera mycket noggrant att du anger rätt telefonnummer vid beställningstillfället.

När du får en avisering från DHL om att paketet finns att hämta ut på en Service Point tar du med dig sändningsnumret och legitimation. Vilken Service Point paketet finns på framgår av aviseringen. Klicka här om du vill söka din närmsta Service Point.

Om du inte blir aviserad av DHL inom 1 vecka från att du gjorde beställningen ska du kontakta info@aquadense.se. Det kan då hända att du angivit fel mobilnummer vid registreringen, eller att paketet hamnat på villovägar.

Har du som privatperson som valt DHL Paket för försändelse som understiger 20 kg och som kan skickas med DHL Service Point kommer denna att ändras till DHL Service Point. Tjänsten DHL Paket skickas endast till företagsadresser och mot avgift.

Tänk även på att du måste ha en giltig id-handling för att kunna hämta ut ditt paket. Om du inte kan legitimera dig kommer paketet att gå i retur till oss. Se nedan vad som gäller för outlösta paket.

Vi kan inte ändra mottagare eller påverka ombuden då de följer DHL:s regelverk.

Paketet ligger kvar hos DHL Service Point-ombud i 7 dagar från det att du fått din avisering. Efter tre påminnelser skickas paketet tillbaka till DHL därefter vidare tillbaka till oss. Detta räknas då som ett ”outlöst paket”.

Outlösta paket

För outlösta paket som skickats tillbaka till oss debiteras en frakt- och hanteringskostnad om 199 SEK, som dras från det som för oss fortfarande är säljbart i webbshoppen (varor som inte gäller för detta är t.ex. naturtarm och startkultur).

Du debiteras fullt för frakt samt de varor som återvänt till oss och inte går att sälja på nytt. Det belopp som sedan återstår krediteras.

Ej avhämtade paket

Du som valt leveransalternativet ”Avhämtning Åkersberga” måste hämta din beställning hos oss inom 1 månad. För paket som ej avhämtats inom denna tid debiteras en avgift på 99 SEK, och köpet hävs därefter.

När din beställning finns klar att hämta får du ett mejl med information om våra öppettider. Du får ingen påminnelse efter detta.

Transportskador

DHL: För att kunna hantera en transportreklamation så är det viktigt att meddela detta till ombudet eller chauffören omedelbart. För ombud gäller: reklamera det till utlämnande DHL SERVICE POINT genom att kvittera skadans omfattning. Skadan skall bestyrkas av Service Points personal och därefter ska en skadeanmälan göras.

Har du fått leverans med bil gäller: Ta bilder på produkt och emballage; helhetsbild på produkt, detaljbild på skada, helhetsbild på ytteremballage, detaljbild på inneremballage. Enligt DHL:s regler gäller ” … att ansvaret för godset övergår till mottagaren efter slutförd leverans och att åtgärder för att undvika att skadan förvärras behöver vidtas. Ha i åtanke att varken gods eller emballage får kasseras, vidaretransporteras eller hanteras utan vår bekräftelse.” Vi hjälper dig dock med detta. Kontakta oss via e-post info@aquadense.se och ange ordernummer och skadans omfattning så upprättar vi skadeanmälan.

Upptäcks transportskada vid senare tillfälle måste skadeanmälan upprättas senast 7 dagar efter att godset kvitterats.

Bring: Meddela chauffören att godset är skadat. Ta bilder på produkt och emballage; helhetsbild på produkt, detaljbild på skada, helhetsbild på ytteremballage, detaljbild på inneremballage. Spara ytter- och inneremballage. Kontakta oss via e-post info@aquadense.se och ange ordernummer och skadans omfattning så upprättar vi skadeanmälan.

Fraktkostnad

Ordinarie fraktkostnad inom Sverige baseras på viktklasser och är som lägst 69 kr.

Varor som avhämtas hos AquaDense.se sker utan fraktkostnad. Se öppettider längst ner på sidan.

Frakttillägg tillkommer för rökskåp, grillar, större maskiner och kutting (hel hink fjälster).

Vill du bidra med 5 kronor till klimatsmart omställning och fossilfria transporter kan du välja vårt grönare fraktalternativ, SKICKA GRÖNT. Läs mer om vad skicka grönt innebär här.

Fraktkostnad efter vikt – Privatperson

Se aktuellt pris för din beställning i kassaläget. Frakttillägg enligt nedan kan tillkomma. Frakttillägg enligt nedan kan tillkomma och är då inräknat i det pris du ser i kassan.

Fraktkostnad efter vikt – Företag

Se aktuellt pris för din beställning i kassaläget. Frakttillägg enligt nedan kan tillkomma och är då inräknat i det pris du ser i kassan.

Extra frakttillägg tillkommer för större beställningar med ????

Ovan angivna frakttillägg är ink. moms.

Reklamation

Trots våra egna och våra leverantörers höga kvalitetskrav kan enstaka varor vara behäftade med fel. Spara alltid kvittot du får på mejl som bevis för att du har köpt varan hos oss.

Om en vara är felaktig (ang. transportskada, se särskild info under Leverans) skall du reklamera den till AquaDense.se inom skälig tid samt returnera varan enligt de instruktioner du får av oss när vi mottagit reklamationen. Du bör undersöka alla varor noggrant vid mottagandet för att förvissa dig om att de är felfria.

Reklamation skall göras via e-post till info@aquadense.se.

Uppge ordernummer, vilken vara du vill reklamera, samt orsak till reklamationen. Vi kan komma att begära bilder på varan/felet i fråga.

Information om ångerrätt

Enligt LODA (Ångerrätt enligt lag om Distansavtal och avtal utanför affärslokaler) har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan.

För att du skall kunna nyttja din ångerrätt måste du returnera varan i oskadat och säljbart skick i originalförpackning inom dessa 14 dagar.

Vid nyttjande av ångerrätten är det du som står för returkostnaden.

Tänk på att du är ansvarig för eventuell värdeminskning som uppstår om du hanterat en produkt i större omfattning än vad som krävs för att fastställa funktionen, eller om produkten blir skadad under transport tillbaka till oss pga. bristfällig emballering.

Om du skickar tillbaka en vara som vi inte kan sälja vidare kommer vi att debitera dig för motsvarande värdeminskning.

Paketet måste levereras direkt till vår företagsadress. Observera att vi ej tar emot paket som skickas till ombud.

Adress för retur:

AquaDense.se

Paranötsgränd 16

175 49 JÄRFÄLLA

Du behöver kontakta oss och uppge returorsak före retur. Mejla oss på info@aquadense.se.

Vill du köpa en smidig och billig returfrakt av oss kan du göra det här: RETURFRAKT Följ instruktionen i produktbeskrivningen.

Vi återbetalar dig så fort vi mottagit och hanterat returen.

Tvistlösning

AquaDense.se följer den lagstiftning som säger att vi skall informera om möjligheterna till alternativ tvistlösning enligt en EU-förordning som trädde i kraft 1 januari 2016.

Det betyder att om du vill klaga på en vara eller tjänst som du har köpt på nätet och inte vill gå till domstol, kan du använda tvistlösning på nätet för att nå en uppgörelse.

Här finns en länk: Tvistlösning

Vidare skall vi även informera om att man kan anmäla sitt ärende till ARN, samt deras adress: Allmänna reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm och webbplats: ARN

Personuppgifter

AquaDense.se är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till oss. Uppgifterna lagras säkert och skyddat i syfte att vi skall kunna fullgöra våra åtaganden gentemot kund samt i marknadsföringssyfte.

Vi kommer självklart aldrig att lämna ut dina mejluppgifter till någon tredje part.

Övrigt

Aktuella erbjudanden gäller så länge lagret räcker, om inget annat anges.

Vi reserverar oss för felskrivningar och färgåtergivning av produkter, vilka kan skilja sig åt beroende på vilken skärm du använder. Är du osäker rekommenderar vi att du hör av dig till oss.

Kundtjänst är öppen mellan 09.00-19.00 vardagar. Lunchstängt mellan 12.00-13.00. Dag före röd dag stänger kundtjänst kl 12.00. Lör-sön stängt.

Sommartider från v. 26-32: Telefonväxeln endast öppen mellan 09.30-12.00.

Sommartider för avhämtning: 08.30-15.00

Telefon: 070-593 67 20.